Instrumento do día

Caramela

É outro instrumento típico de pastores de cabras, pois tamén se confeccionaba empregando un corno deste animal. Era idéntico en uso e función ao pito cabreiro. Porén, a diferenza con este residía en que na caramela o bisel ía labrado na parte ancha do corno, que é pola que se sopraba. A punta non se cortaba e polo tanto a caramela era unha frauta pechada, globular, que tiña un son bastante semellante ao dunha ocarina.

O bisel labrábase tamén nun dos lados do corno, na parte convexa, e o aeroduto fabricábase polo mesmo sistema da cera fundida. As caramelas levaban normalmente tres furados duns 5 mm de diámetro, afastados uns 22-25 mm, que lle permitían, usando dixitacións cruzadas, a obtención de máis dunha oitava. Tamén aparecían instrumentos con catro furados. O seu son sorprende por dozura e suavidade, sendo realmente moi agradable. Este instrumento puidémolo documentar unicamente nas montañas da Fonsagrada a través de Justo Bolaño (gaiteiro de Pacios de Mourisco, A Fonsagrada) quen llo vira tocar ao seu pai. Non obstante, as caramelas aparecen descritas xa nos tratados sobre instrumentos musicais de Sebastian Virdung (1511) 1 e … Ler máis

Ver notas
  1. [1] Virdung, S. Musica Getustch. Basilea, 1511. Reimp. en facs. por L. Schrade, Kassel, 1931.

Unha versión interactiva do libro

Este web é a versión interactiva do libro Os instrumentos musicais na tradición galega de Pablo Carpintero Arias [ fb ] e publicado orixinalmente en papel pola Difusora de Letras, Artes e Ideas. Esta versión interactiva, promovida polo Arquivo Sonoro de Galicia do Consello da Cultura Galega, explota as capacidades multimedia e de organización de Internet para difundir universalmente o acervo musical da cultura galega. Ler máis

Máis contidos da edición impresa: Prólogo, Proemio, Agradecementos


Patrocinadores e colaboradores